Komisja w kwietniu zorganizowała zaległe spotkanie z miesiąca marca. Spotkaliśmy się z przedstawicielami klubów sportowych. Wysłuchaliśmy sprawozdania, a w trakcie dyskusji poruszano szereg tematów związanych z działalnością klubów w zakresie wymogów i przepisów prawa, które są na nich nakładane. Spotkanie było też okazją do pochwalenia się swoimi osiągnięciami. Na posiedzeniu Komisji gościliśmy też przedstawicieli innych stowarzyszeń działających na terenie naszej gminy, miedzy innymi: Koła Wędkarskie, Koło Gospodyń Wiejskich z Golęczewa oraz Klub Seniora działający przy TPGS. Zwrócono uwagę na potrzebę oddzielnych spotkań stowarzyszeń sportowych działających na terenie Gminy z uwagi na duży zakres poruszanych tematów i problemów.
Zgodnie z planem pracy, w kwietniu przewidziane były dwa spotkania. Pierwsze odbyło się z p. dyrektor GOS Katarzyną Kustoń. Głównym tematem było funkcjonowanie pływalni. Po wejściu w życie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać woda na pływalniach, gmina zmuszona była do zmiany technologii uzdatniania wody (założeniem było uzyskanie dobrych parametrów wody przy podobnych kosztach). Zalety wybranej technologii okazały się bardzo zadowalające, uzyskaliśmy bowiem znakomite parametry fizykochemiczne wody, bardzo dobrą i skuteczną flokulację (tworzenie kłaczków, które zatrzymują się w górnej warstwie filtra, a ich ładunek elektryczny sprawia, że nie tworzą zbitych agregatów). Dzięki temu, znacznie łatwiej skutecznie płukać filtry.
Kolejnymi zaletami są: zmniejszenie zużycia wody , bardzo dobre parametry organoleptyczne (smak, zapach) oraz kolor i przejrzystość wody, zmniejszenie zużycia „chemii”, zmniejszenie ilości chloru związanego i innych parametrów wody (chloraminy, chloroform, THM), nie tworzy się biofilm – zarówno w niecce basenowej jak i w instalacji cyrkulacyjnej.
W roku 2017 frekwencja osobo-wejść była wyższa o 7.921 niż w roku 2016. W 2017 roku efekt finansowy związany ze zmianą technologii uzdatniania wody oszacowano łącznie na 47.775,46 zł.
Uzyskaliśmy też informację, że basen boryka się z przejściowymi kłopotami ze związkami żelaza, które osadzają się wokół dysz dennych basenu (charakterystyczne, rdzawe naloty). Trwają intensywne prace nad znalezieniem przyczyny wystąpienia tego zjawiska.
Kolejne spotkanie to wyjazd do Chludowa i spotkanie z Zarządem Zespołu Pieśni i Tańca Chludowianie. Komisja miała możliwość obserwowania próby. Byliśmy pod wrażeniem wielkiego wysiłku w przygotowanie się do występów. Wysłuchaliśmy też obszernego sprawozdania z działalności stowarzyszenia.
Omawialiśmy również ostatni wyjazd 28 chórzystów Contus Familis, Chór wystąpił na czterech koncertach w Madrycie, które zakończone zostały wielkim sukcesem. W trakcie dyskusji odnieśliśmy wrażenie, że potencjał, który istnieje w Zespole nie jest wykorzystywany na forum gminnym, a przedstawiciele Stowarzyszenia bardzo chcieliby pochwalić się swoim kunsztem artystycznym.
Ponadto, jako przewodniczący Komisji Społecznej uczestniczyłem w dwóch bardzo ważnych wydarzeniach na terenie naszej gminy.
Pierwsze z nich to XIII Finał Przeglądu Młodego Teatru Wielkopolski pod patronatem Marszałka Województwa p. Marka Woźniaka. Była to dwudniowa uczta teatralna, a Suchy Las był jej stolicą. W eliminacjach wzięło udział 80 zespołów. Do finału trafiło 16, które mogliśmy oglądać w CKiBP. Poza konkursem wystąpił Zespół CKiBP z przedstawieniem „Czarno na białym”.
W pierwszym dniu główne nagrody otrzymali Grupa teatralna z Lusowa z Gminnego Ośrodka Kultury „SEZAM” w Tarnowie Podgórnym ze spektaklem „Bądź sobą” oraz Grupa teatralna z Lusówka z Gminnego Ośrodka Kultury „SEZAM” w Tarnowie Podgórnym ze spektaklem „Mój język Twój”.
W drugim dniu pierwsze miejsce zdobył Zespół DRUGAKI ze Szkoły Podstawowej nr 83 „Łejery” w Poznaniu ze spektaklem „PROGRAM-ŁÓDKA” oraz TEATR BEZ (PRE)TEKSTU z I Liceum Ogólnokształcącego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu ze spektaklem „CIAŁ CIAŁO”. Miałem przyjemność wręczania głównych nagród „WOJCIECHÓW”.
Drugim wydarzeniem było X-lecie Klubu Dębowy Liść działającym przy OPS w Suchym Lesie. W spotkaniu uczestniczyli również Przewodniczący Zarządów Osiedli z Suchego Lasu.