[X] Stowarzyszenie Gmina Razem wykorzystuje pliki cookies!
Strona www.gminarazem.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na komputerze Użytkownika. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Korzystanie z serwisu www.gminarazem.pl przy włączonej obsłudze plików cookies traktujemy jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego (wrzesień 2017)

Autor:

W dniu 05.09 br. Komisja odbyła posiedzenie dotyczące wniosków do budżetu gminy na rok 2018. Komisja zebrała wnioski jednostek pomocniczych składanych przez Sołtysów oraz Przewodniczących Osiedli i po dołączeniu własnych, złożyła ich łącznie 28.

W dniu 26.09 br. Komisja odbyła drugie posiedzenie. Przewodnim tematem była analiza bezpieczeństwa na terenie naszej gminy z udziałem Komendantów Policji oraz Straży Gminnej. Komendant p. Marek Dłużewski przedłożył Komisji informację z pierwszego półrocza działań Straży Gminnej. Następnie, podczas dyskusji, poruszyliśmy wiele aspektów związanych z działaniami Policji i Straży Gminnej. Komendanci przedstawili z jakimi trudnościami się aktualnie borykają i jakie ograniczenia prawne uniemożliwiają im podejmowanie interwencji. Komendant p. Dominik Sierżant, omówił także przyczyny, które uniemożliwiają prowadzenie wspólnych patroli z Strażą Gminną. Komendanci przedstawili najpilniejsze potrzeby swoich jednostek. Konkluzją do dyskusji był wniosek Komisji dotyczący stałego, comiesięcznego raportowania przez komendantów działań służb im podległych.

W dalszej części posiedzenia, wraz z asystentem wójta do spraw bezpieczeństwa p. Józefem Klimczewskim przeprowadziliśmy analizę dot. skrzyżowania Szosy Poznańskiej z ul. Golęczewską i ustaliliśmy kolejne działania, włącznie z wnioskiem do MSK dotyczącym dysponowania jednostek OSP.

Powrócił temat niebezpiecznego skrzyżowania ulic Złotnicka i Słoneczna, co wyrazili mieszkańcy poprzez przysłanie dużej liczby maili, w których jednoznacznie stwierdzają, że przebudowa zabytkowego muru nie wniosła poprawy widoczności na skrzyżowaniu. Komisja już w 2015 roku złożyła wniosek o przebudowę tego skrzyżowania i co roku monituje sprawę w Starostwie Powiatowym. Uczynimy to ponownie!

Niestety nie zadbano o bezpieczne przemieszczania się uczniów z nowo powstałego liceum w Suchym Lesie – brak chodnika przy Starej Drodze. Obecnie parkują tam samochody, choć problem już wcześniej sygnalizowaliśmy.

Komisja poruszyła też kwestie spadających konarów z drzew w obrębie prywatnych posesji wzdłuż ul. Obornickiej, umowy dotyczącej dzików na terenie gminy oraz inne niezałatwione sprawy.

Powrócił temat stanu technicznego gminnego ZKP. Jedną z przyczyn tego stanu rzeczy Komisja upatruje między innymi w jednoosobowej obsadzie zmiany nocnej w zakresie serwisu taboru. Podsumowaniem dyskusji było stwierdzenie, ,,że musiało wydarzyć się coś spektakularnego (spalenie się autobusu), aby prezes, Rada Nadzorcza oraz wójt obudzili się i zapowiedzieli podjęcie stosownych działań”. Z niecierpliwością oczekujemy na efekty tych deklaracji, bo jak pamiętamy już takie były wcześniej składane, ale nie zostały zrealizowane.

Lista Publikacji Ogólnogminnych