[X] Stowarzyszenie Gmina Razem wykorzystuje pliki cookies!
Strona www.gminarazem.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na komputerze Użytkownika. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Korzystanie z serwisu www.gminarazem.pl przy włączonej obsłudze plików cookies traktujemy jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego (styczeń 2018)

Autor:

Komisja odbyła posiedzenie 23 stycznia br. Głównym tematem był rozkład jazdy transportu gminnego ZKP. Od wielu miesięcy przeprowadzone zmiany w rozkładzie jazdy budzą bardzo dużo negatywnych emocji. W posiedzeniu, w części dotyczącej rozkładu jazdy ZKP, wziął udział pracownik Referatu Komunalnego p. Damian Torba, który z ramienia urzędu zajmuje się tymi sprawami. W trakcie dyskusji poruszano wiele istotnych wątków, między innymi brak koncepcji organizacji komunikacji w odniesieniu do budowanej kolejki metropolitalnej.

Gmina nie posiada żadnych badań dotyczących potrzeb mieszkańców w odniesieniu do rozkładu jazdy oraz kierunków przejazdu. Niestety, o tym za nas decyduje ZTM Poznań, którego proponowane zmiany są akceptowane przez wójta, bez żadnych konsultacji z mieszkańcami. Potwierdza to odpowiedź wójta na złożony przez Komisję wniosek w powyższej sprawie. Komisja zdecydowała zatem, że zwróci się z prośbą o konsultacje dotyczące nowego rozkładu jazdy do przedstawicieli jednostek pomocniczych. Liczymy na Państwa odzew!

Wiele miesięcy oczekujemy na działania ze strony wójta, mające na celu komunikacyjne przyłączenie Biedruska do metropolii poznańskiej, np. poprzez przedłużenie linii autobusu z Radojewa czy uruchomienie busów na dworzec w Bolechowie do działającej już tam kolejki metropolitalnej. Poruszono także sprawę potencjalnych oszczędności, poprzez rezygnację z postoju na dworcu przy Pestce. W dyskusji wspomniano również, o występujących problemach dotyczących stanu technicznego taboru.

Na koniec posiedzenia poruszyliśmy problem z przejazdem podczas interwencji straży na terenach ROD,  gdzie stawiane są przeszkody uniemożliwiające przejazd. Nadal niepokoi Komisję brak jednoznacznej opinii ze strony urzędu, dotyczącej odśnieżania chodników przy prywatnych posesjach. Dużo emocji wzbudziła dyskusja dotycząca tzw. samochodu operacyjnego będącego w posiadaniu OSP Suchy Las. Następnie przystąpiliśmy do analizy korespondencji i raportu Komendanta Policji za grudzień 2017 r. Podjęliśmy też decyzję o skierowaniu wniosków z prośbą o ich dalsze procedowanie w celu pozytywnego rozwiązania.

Lista Publikacji Ogólnogminnych