Głównym tematem marcowego (22.03) posiedzenia Komisji było przeprowadzenie analizy tworzonej koncepcji uspokojenia ruchu i likwidacji tranzytu na terenie Suchego Lasu, Osiedla Grzybowego i Jelonka.
Zebrani w bardzo ostrożny sposób wypowiadali się na temat tejże koncepcji, podnosząc następujące kwestie:
- brak rozwiązań pod kątem już występującego rozwoju niektórych rejonów gminy (budowa nowych osiedli ),
- brak nawiązania do istniejących już koncepcji np. rozwiązań drogowych w obrębie wiaduktu Narutowicza,
- brak odniesień do koncepcji budowy ścieżek rowerowych,
- propozycje budowy kolejnych progów zwalniających w sytuacji, gdzie większość już istniejących progów wybudowana jest niezgodnie obowiązującymi przepisami,
Wykazano też wiele błędów merytorycznych. Nic więc dziwnego, że ogólna ocena zaproponowanej koncepcji w tej postaci jest bardzo niska.
W dalszej części posiedzenia Komisja dokonała oceny projektu uchwały w sprawie pomocy finansowej dla Powiatu Poznańskiego w zakresie opracowania koncepcji rozwiązań komunikacyjnych w Suchym Lesie. Pomoc dotyczy budowy przejazdu przez tory w ciągu ul. Sucholeskiej oraz modernizacji skrzyżowania ulic: Sucholeskie z Perłową. Po dłuższej dyskusji Komisja zaopiniowała uchwałę pozytywnie 2 głosami za i 3 wstrzymującymi.
Duże emocje wzbudziła informacja dotycząca planowanej lokalizacji Straży Gminnej w budynku po dworcu kolejowym w Złotnikach. Niestety wójt, pomimo wniosku komisji na etapie tworzenia tegorocznego budżetu w demonstracyjny sposób zignorował stanowisko komisji. Wystąpimy do wójta z prośbą o wyjaśnienie tej kwestii.
Komisja poruszała także inne tematy:
- ruch ciężkich samochodów ul. Strumykową w Chludowie,
- synchronizacji świateł na przejściach dla pieszych przez ul. Obornicką w Suchym Lesie,
- stanu prawnego ulic Leśnej i Meteorytowej w Suchym Lesie,
- spotkania dotyczącego koncepcji monitoringu gminnego,
- zaśmiecania ul. Czołgowej w Złotnikach,
- nanoszenia błota przez pojazdy na wyjazdach z pól i lasów na drogi utwardzone. Komisja zaapelowała do Szefów jednostek pomocniczych (Sołtysów i Przewodniczących) o dodatkowe informacje w tym zakresie.