W związku z koniecznością sformułowania wniosku absolutoryjnego, w czerwcu komisja spotykała się trzykrotnie. Na posiedzeniu 1 czerwca członkowie komisji zadawali pytania p. Skarbnik dotyczące wykonania budżetu za rok 2014. Dyskusja dotyczyła w szczególności zadań budżetowych omówionych podczas poprzednich wcześniejszych posiedzeń Komisji. Zwrócono uwagę, między innymi na niezbyt efektywne oraz rozproszone wydatki na promocję gminy oraz szkolenia i usługi informatyczne. Dopytywano też o niezrealizowane przetargi oraz malejące wpływy z od środków transportu.
Na posiedzeniu 8 czerwca byli obecni: wójt G. Wojtera oraz Kierownik Referatu Budowlano – Inwestycyjnego A. Szczęsna, którzy udzielili szczegółowych wyjaśnień dotyczących przede wszystkim wydatków inwestycyjnych. Zwrócono uwagę na dużą liczbę zarządzeń wójta oraz uchwał Rady Gminy zmieniających uchwałę budżetową (33 zmiany). Wójt wyjaśnił jednak, że zmiany dokonywane są zgodnie z realnymi potrzebami, a ich częstotliwość jest wynikiem dynamiki dnia codziennego.
Na posiedzeniu 15 czerwca sformułowano wniosek o udzielenie absolutorium wójtowi Gminy Suchy Las oraz przyjęto opinię o wykonaniu budżetu gminy za rok 2014. Przyjęto też harmonogram kontroli w 2015 r.: efektywność wydatkowania środków przyznanych dla organizacji pozarządowych, stowarzyszeń oraz innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego z budżetu Gminy Suchy Las w 2014 roku oraz remonty przedszkoli i szkół przeprowadzonych w 2015 r.